Alla inlägg under november 2010

Av Moa - 30 november 2010 20:14

Farfar.

Jag saknar dig värkligen. Det var ett år sen du gick bort. Jag saknar dig så otroligt mycket. 365 dagar, jag klarar inte mer. Inte utan dig. Kom tillbaka, iaf för en dag? Jag kan inte beskriva hur mycket du betydde för mig, det gör du fortfarande. Jag gråter mig till sömns när jag tänker på dig. Alla minnen, alla somrar i din och farmors stuga. Vänta på mig där uppe som du gjorde när jag&linn åkte pulka ner för backen. Du var alltid där uppe och väntade när vi åkte när du högg ved. Jag kommer till dig, då ska du få tusen kramar. Farfar, jag visade aldrig dig hur mycket jag älskade dig. Men jag tänkte alltid att jag hade tid på mig att visa det. Men det visade sig att jag hade fel. 30 november 2009, fick du tillbaka dina vingar. Jag hann aldrig säga det jag ville till dig innan du dog. Nu ångrar jag mig. Jag ville berätta att du var min hjälte, du har alltid varit &kommer alltid vara. Nu är det försent att berätta hur jag känner för dig, jag kommer ALDRIG få säga det till dig. Min farfar - Min hjälte. Jag kommer ihåg när jag och linn fick veta att du var död. Jag, Linn och mamma satt vid köksbordet en vardags morgon när det var skola. Det var ett tänt ljus mitt på bordet. Vi hade varit oroliga för dig dagen innan för du inte hade hört av dig.


-Vet ni varför det här ljuset är tänt?Sa mamma

- Nej? sa jag&linn

- Farfar är borta.. Han är död.

Alla 3 brast ut i tårar. Jag kunde inte fatta att det var sant. Jag trodde på mammas ord, men inte i mitt hjärta. Det kunde inte vara sant? Jag gick till skolan den dagen. Jag höll tårarna inom mig nästan hela dagen. Tills efter   lunchen. Jag satt i skolan vid ett bord med klara, felicia och linn och berättade vad som hade hänt. Så började jag grina. Dom 3 började trösta mig. Tur att dom var där just då. Dom finns alltid för mig. Sen på no:n den dagen frågade min lärare mig varför jag hade mobilen på. 

- Därför.. svarade jag tyst.

- har du någon anledning? frågade min lärare.

- ja, min farfar har dött. svarade jag ganska högt. Han blev tyst. När jag kom hem grät jag nästan hela eftermiddan. Jag saknar dig farfar.

KOM TILLBAKA!!!!


Bild från förra gången jag var i minneslunden   

Av Moa - 30 november 2010 20:04

HAR HÄMTAT MIN MOBIIIL !!!

yey!!!! ASGLÁ.

vi skiter i list jävln !!!

idag efter skolan gick jag&felicia hem till henne. va ett tag. efter de åkte jag hem å leta efter min plånbok   . sen åkte jag med mamma&pappa till minneslunden där vi träffa åsa, ronja, farmor och mats. va där några minuter. kunde inte vara ute länge. va så jävla kallt. Efter de drog vi till stan å hämtade min mobil. svin lycklig!!!!  

 

Av Moa - 29 november 2010 16:15

Sitta me linn i min rom och kolla film..

Sitter med linn i sänga och ska kolla filma. linn ville att ja ka säga att hon suga mangarin..

nej men seriöst.. jag&linn va inne på en sida, å skulle ladda ner en sak. då jag ser detta..

Lixom, vad är detta??? Är det någon tull eller?

jaja. ska snart kika film med världens drygaste tjej, som har mandarin ( apelsin.. ) skal mellan tänderna. hejs!

Av Moa - 28 november 2010 18:13

Kommit hem från Åsa och Ronja nyss.

Som sagt, kom nyss hem från dom. Jag&min familj var där och hjälpte till lite och käka mat. Orkar inte skriva om den andra grejen i listan idag, kommer kanske inte hinna. Har jätte mycket som måste göras. Gjorde en önskelista till jul, det är ju inte så länge kvar nu!     LÄNGTAR!!!

  Det är iprincip det jag vill ha. Iallafall de jag kom på igår   

Av Moa - 27 november 2010 22:21

Ny header

Satte en ny bild i presentations grejjen också.

Äntligen!!

Av Moa - 27 november 2010 21:15

jag&linn har på oss glasögonen ikväll för att se extra bra ut..

 

haha..

Av Moa - 27 november 2010 20:14

Sanningen...

Jag och Linn har bestämt oss att gå ut med sanningen nu..

jag och Linn orkar inte redigera våra bilder nåmer. vi behöver inte det, vi känner att vi är fina som vi är. vi är stolta över våra utseenden! vi är unga och ska inte behöva redigera våra bilder. inte förns vi är 50+ .vi är inte som kissie och redigerar. vi är vi! Inga dumma kommentarer ....

Av Moa - 27 november 2010 19:28

Börjar med den där listan nu.

Om mig.

Jag heter Moa Maria Gabrielsson. Jag är 13 år och fyller den 24 maj.Jag bor utanför västerås ( om man säger så.. )

Jag är en glad tjej, men har dock humör svägningar ganska ofta. haha..

På fritiden är jag med vänner, dansar och sjunger. går inte på dans, men tycker det är roligt. har gått på olika danser förut. men det är oviktigt.. har tagit sånglektioner förut, men gör inte det längre.


har inte så mycket mer att skriva om..

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards